Er is nog werk
De laatste acht medewerkers zijn vooral documenten aan het inpakken en zaken aan het afronden. Want ook al is de Sluiskiltunnel klaar en het beheer ervan overgedragen aan de Westerscheldetunnel NV, volgens financieel medewerker Peter Samuäl is er nog genoeg werk af te ronden: "Alles was in eerste instantie gericht op de mijlpalen van de tunnel zelf, maar daarna komt er nog een heel traject aan papieren en formulieren die afgewerkt moeten worden en dat ligt bij ons, het closeout team."
Kantoorketen
Er hebben de afgelopen vijf jaar in totaal rond de 1500 mensen meegewerkt aan de bouw van de Sluiskiltunnel. Dat waren niet alleen tunnelbouwers maar ook veel kantoorpersoneel. De laatste groep werkte vanuit drie kantoorketen vlakbij het bouwterrein.
Verhuizen
De keten worden in augustus weggehaald en dan verhuist het overgebleven groepje werknemers tijdelijk naar het Bio Base Training Centre. Van daaruit zullen ze de laatste administratieve zaken afhandelen zodat eind dit jaar de BV Kanaalkruising Sluiskil kan worden opgeheven.
'Na de tunnelbouw komt het papierwerk'
SLUISKIL - Het ene moment heb je nog honderden collega's om je heen en het andere moment zijn het er nog acht. Van het personeel dat vijf jaar lang werkte voor de BV Kanaalkruising Sluiskil is nu alleen nog het zogenoemde 'closeout team' over.